hemmm

hemmm
smile;my gedik2 busuk! ebu cmy2,thomey2

Thursday 22 September 2011

BeraKHIRnya CAG 2011 juMPA di FInal

Nilah serai yang aq cakapkan tu serai merah (kiri) tu sebenarnya utk bunuh nyamuk ..yang kanan tu cam biasalah tuk masak-masak .


jumpa di final exzam? mungkin itulah yang dikatakan oleh Dr stphene,pensyarah krusus CAG 2011 .kalau nak cerita balik pembelajaran kami  ia sesuatu yang menyeronokkan buat kami kos DPPM 03 ..penuh dengan,ilmu pengetahuam ,pengelaman,apatah kenangan manis terutamanya amali pergi ke ladang-ladang,misalnya ke ladang kelapa sawit ,menoreh getah,mananam keratan vanilla,pergi ke ladang lada milik UPMKB perhhh seronok!!. kata kuncinya letih..alahhh cam tak biase!! kita kan students aaaa tau x pa. amali last  petang tadi kat taman Botanik..taman herba UPM.  sesuatu yang melucukan baut kami rakan satu kos, petang tadi bila buat pertama kalinya  kami tengok Dr yang selama ini selalu balik lewat kali ni lain pulak, Dr orang pertama yang balik paling awal dari students..haha..aaaaaa baru tau kan  x pa x pa ,apa yang penting buat kami di final nanti , manjanjikan yang terbaek buat Dr.purata markah sekarang sudah mamihak kami dijamin semua lulus tapi lebih baek kalau dapat A+...sekarang apa yang penting siapkan semua tugasan study-study-study.hakikatnya saya suke-suke sangat subjek ni alah biaselah tauke sawitt...aaa yang tu nanti kiter citer....hari ni seronok bila dapat bawa balik serai merah ngan serai sayur..hahah..+ kunyit sekali.!hahha baru tau x pa kita tanam tu jangan salah sangka???  hobi kan nak buat apa..


pokok getah yang jadi mangsa waktu amali cag hari tu hahahha...tunjuk terer toreh getah..apa yang penting kita orang telah didedahkan dengan kaedah penorehan rimflow

"perrhhh bapak"- ayat peter ,berat bersih kepingan getah tu lebih kurang 5 kg.kalau ada 1000 keping getah tu berapa harga aik..hhahhaa..

tongkat ali yang berusia 5 tahun

kunyit

keratan vanilla yang telah disemai di tapak semaian sedia untuk ditanam di ladang

anak pokok koko yang kami tanam hari tu bila aik ..dah lupa tarikh pulak..heheh


anak benih kelapa sawit  yang sihat dijamin dapat terus hidup setelah disemai..hahha dah macam profeser pulak

No comments:

Post a Comment