hemmm

hemmm
smile;my gedik2 busuk! ebu cmy2,thomey2

Tuesday 1 November 2011

LOMPAT JAUH = perlukan 100cm lagi untuk zoN seLAMAT

lompat jauh satu-satunya harapan aq tuk upm di sukan broneo..hari pertama latihan :):) rekod yang menyedihkan 4.85M .ntah apa yang dah terjadi...banyak step yang salah,otot kaki aq lemah lagi masih lembut. fasa layangan yang agak rendah rasanya hanya 0.50M masih rendah .masih jauh lagi berbanding rekod masum 6.88M (2011).2meter aq ketinggalan di belakang..sengal untuk berada di zoon yang lebih selesa aq perlukan 100CM lagi ,itu pon 5.85 M...target untuk kali ni adalah sampai lebih 6.0M.apakah aq masih mampu untuk meningkatkan nay lagi atau aq dah kempunan sbb kaki kanan aq pon dah terasa macam dh nak injurd....apakah kali ni aq perlu fokuskan 1500M lagi.itupon jika aq kempunan di lompat jauh???? besok hari kedua latihan haraplah ada peningkatan positif dengan sasaran aq 15CM akan naik tuk 5.00 M, itupon rekod tiga tahun yan lalu ,rekod peribadi 5.45M 5.60M..apakah aq masih mampu!!!!jawapannya hanya akan terjawap pada 7/11/ 11 ni nanti hari last latihan... elaun sudahpon diberi RM210setiap orang .team olahraga hanya menghantar 6 peserta 5 lelaki dan sore perempuan..hahha....sengal ingatkan 10 orang..

step lompat jauh yang betul ...tapi aq masih kempunan step ini sedikit demi sedikit step ini akan aq cubo atasi dari 1-10 ,gilo bapak banyak...aq sendiri selalu kempunan di fasa layangan dan pendaratan..ntah !!!rasanya aq perlukan lompatan bola yang digantung tinggi pada paras 4 meter..

fasa layangan badan yang betul ....masalah kaki adalah masalah utama bagi aq di sini...bengong ...kaki kanan aq dah makin rasa makin sakit sengal..lengkungan  dan kaki adalah faktor utama di fasa ini besok aq akan cuba yang terbaik...uhuhuhuhuh

No comments:

Post a Comment